e bannerespa728X90

White hat εναντίον black hat SEO

Για την ιστορία...

Οι όροι πιθανότατα να προέρχονται από την εποχή των μάγων και της επιρροής τους στις ζωές των ανθρώπων.

Λέγεται ότι στη μάχη του καλού με το κακό, οι μάγοι με μαύρη ενδυμασία αντιπροσώπευαν το κακό, οι μάγοι με τη γκρι ενδυμασία ήταν μαθητευόμενοι του καλού, χωρίς να το έχουν προσεγγίσει ολοκληρωτικά, ενώ οι μάγοι με τη λευκή ενδυμασία ταυτίζονταν με το φως και αντιπροσώπευαν το καλό.

Όταν οι μάγοι της πληροφορικής, γνωστοί σε όλους μας ως "hackers" άρχισαν να ιεραρχούνται σε παρόμοια κλίμακα, κληρονόμησαν τα "καπέλα" των μάγων, ως μέθοδο κατάταξης ή βαθμολόγησης.

Η μέθοδος διαδόθηκε, φυσικά, και σε άλλους τομείς της πληροφορικής, ακόμα και στον κινηματογράφο.

Τι είναι white hat SEO

Το white hat SEO αναφέρεται στη χρήση στρατηγικών και τεχνικών βελτιστοποίησης που εστιάζουν στον ανθρώπινο παράγοντα κι όχι στις μηχανές αναζήτησης και ακολουθεί πλήρως τους κανόνες που τίθενται από τις μηχανές αναζήτησης.

Μια ιστοσελίδα που έχει βελτιστοποιηθεί ως προς τις μηχανές αναζήτησης, αλλά επικεντρώνεται στην σχετικότητα με το πραγματευόμενο αντικείμενο και την "οργανική" κατάταξή της στα αποτελέσματα, θεωρείται ότι χρησιμοποιεί τακτικές white hat SEO.

Τι είναι black hat SEO

Το black hat SEO αναφέρεται στη χρήση επιθετικών στρατηγικών και τεχνικών βελτιστοποίησης που εστιάζουν στις μηχανές αναζήτησης, και συνήθως δεν υπακούν στους κανόνες που τίθενται από τις μηχανές αναζήτησης. 

Μερικά παραδείγματα black hat SEO είναι:

  • η υπερβολική χρήση λέξεων κλειδιών
  • το αόρατο κείμενο
  • οι εισαγωγικές σελίδες
  • η παρουσία άσχετων λέξεων κλειδιών στο περιεχόμενο της σελίδας
  • η καθολική αλλαγή της σελίδας, αφού έχει ταξινομηθεί από τις μηχανές αναζήτησης.

Σε τι διαφέρουν;

Οι μηχανές αναζήτησης δημιουργούν νέους κανόνες και ανανεώνουν συχνά τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν και βαθμολογούν το περιεχόμενο μιας σελίδας. Ο στόχος των νέων κανόνων είναι να αποκλείσουν και να "ποινικοποιήσουν" όσα websites χρησιμοποιούν τακτικές black hat για το SEO τους.

Το αποτέλεσμα είναι ότι όσοι webmasters χρησιμοποίησαν ανάλογες τεχνικές για την κατά τη γνώμη τους "ταχύτερη" ή "αποτελεσματικότερη" κατάταξη των σελίδων τους στις μηχανές αναζήτησης, θα δουν εν τέλει τις βαθμολογίες κατάταξής τους να πραγματοποιούν ελεύθερη πτώση, αμέσως μετά την ποινικοποίηση των τακτικών που χρησιμοποίησαν.

Η επαναφορά της βαθμολογίας του website σας στα επίπεδα που του αρμόζουν είναι μια δύσκολη αποστολή, αφού είναι δύσκολο να αναιρεθεί η ποινή για κάθε κακή τεχνική, ακόμα και μετά τη διόρθωσή της. Επιπλέον, το κόστος για τις απαραίτητες ενέργειες επιδιόρθωσης, ίσως να είναι δυσβάσταχτο για το μέσο επιχειρηματία.

Καλές τεχνικές SEO (White hat)

Σε γενικές γραμμές, οι "καλές" τακτικές βελτιστοποίησης, μπορεί να αργήσουν λίγο περισσότερο, αλλά θα αποφέρουν μόνιμα αποτελέσματα, δεδομένου ότι φροντίζετε να προσαρμόζετε τους ανανεωμένους, κάθε φορά, κανόνες στο περιεχόμενό σας, χωρίς φόβο και πάθος. Καλές τεχνικές που μπορούν να ενσωματώνονται στη γενική σας τακτική βελτιστοποίησης είναι οι παρακάτω:

  • Καλογραμμένο περιεχόμενο
  • Χρήση καλοστημένου οπτικού και οπτικοακουστικού υλικού
  • Χρήση πληροφοριών Meta
  • Σωστή αρχιτεκτονική του website
  • Βέλτιστη απόδοση του website σε επίπεδο απόκρισης και ταχύτητας

Κακές τεχνικές SEO (Black Hat)

Οι τεχνικές που παρακάμπτουν τους γενικούς κανόνες βελτιστοποίησης προς προσωπικό όφελος όσων τις εφαρμόζουν, ενδέχεται να αποφέρουν πολύ σύντομα μια ψευδαίσθηση προσέγγισης των στόχων σας.

Το αποτέλεσμα αυτό θα διαρκέσει ελάχιστα και είναι τελικά περισσότερο ζημιογόνο, παρά ωφέλιμο. Μπορείτε να αποφύγετε τη χρήση τέτοιων τεχνικών στη γενική σας τακτική βελτιστοποίησης.

Αναλυτικότερα, λοιπόν, συστήνεται να μην κάνετε τα παρακάτω:

Domains

  • Μην καταχωρείτε ένα domain που περιέχει trademarked λέξη η φράση στο όνομα.
  • Μην καταχωρείτε ένα domain που αποτελεί παράφραση κάποιου δημοφιλούς website ή κάποιου ανταγωνιστή, παραπλανώντας τους επισκέπτες.

Λέξεις κλειδιά

  • Μη χρησιμοποιείτε άσχετες λέξεις κλειδιά στο περιεχόμενό σας με σκοπό να αποσπάσετε περισσότερες επισκέψεις για τη σελίδα σας.
  • Μην επαναλαμβάνετε τις λέξεις κλειδιά σε σημείο που το περιεχόμενό σας γίνεται δυσανάγνωστο. Το ίδιο ισχύει και για το alt text στις εικόνες σας.
  • Μη χρησιμοποιείτε κρυφό κείμενο και μη μορφοποιείτε περιεχόμενο ως links με τρόπο που να μην είναι εμφανές.
  • Μη γεμίζετε μια σελίδα με τυχαίες λέξεις κλειδιά με σκοπό την υψηλή κατάταξη, αναδρομολογώντας τους επισκέπτες σας σε μια άλλη σελίδα.

Περιεχόμενο

  • Μην παρουσιάζετε στους επισκέπτες σας διαφορετικό περιεχόμενο από αυτό που παρουσιάζετε στις μηχανές αναζήτησης.
  • Μην αντικαθιστάτε το περιεχόμενο μιας σελίδας μετά την κατάταξή της στις μηχανές αναζήτησης.
  • Μην αντιγράφετε περιεχόμενο από κάποιο άλλο website ακόμα κι αν έχετε άδεια για αυτό.
  • Μη γράφετε περιεχόμενο χρησιμοποιώντας μηχανισμούς που δημιουργούν αλλοιωμένο κείμενο με λέξεις κλειδιά, με σκοπό να ενισχύσετε τα clicks στις διαφημίσεις σας.
  • Μη δημοσιεύετε links ως σχόλια σε blogs, forums κτλ, για να αυξήσετε τον όγκο των εισερχομένων links.

Servers

  • Μην ενημερώνετε συχνά ping servers για την παρουσία νέου περιεχομένου, προσδίδοντας την ψευδή αίσθηση ότι έχετε νέο περιεχόμενο.
  • Μη διαφημίζετε το website σας κάνοντας επαναλαμβανόμενα requests με ψευδές referrer URL, σε websites που δημοσιεύουν referrer statistics.
  • Μην αναζητάτε links και μη χρησιμοποιείτε link προς websites με άσχετο περιεχόμενο ή κακογραμμένο περιεχόμενο (με βάση τα προαναφερόμενα).

Social Media

  • Μη στοχεύετε σε συγκεκριμένο κοινό στα κοινωνικά δίκτυα αποστέλλοντας διαφημίσεις μέσω μηνυμάτων.

Δυσκολεύεστε να διαχωρίσετε τις τυπικές από τις παράτυπες τεχνικές SEO και ανησυχείτε για την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης; H Centiva μπορεί να σας βοηθήσει!

κατασκευη eshop

Συνεργαζόμαστε με εταιρείες και ανθρώπους με φιλοδοξίες
Ας χτίσουμε κάτι σπουδαίο μαζί.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

 
Γραφεία
Πανεπιστημίου 59 —
Αθήνα 10564
ΑΡ. Γ.Ε.ΜΗ: 8348801000

Ξεκινήστε τον διάλογο
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
(GR) +30 210.700.69.13
(GR) +30 210.922.88.99