Τα είδη της διαφήμισης
Υπάρχουν δυο βασικοί τρόποι για να διαφημιστούμε στο διαδίκτυο. Ο κάθε ένας έχει τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματά του.
Πληρωμένη διαφήμιση
Πρόκειται για μια μέθοδο που μας παρέχει μια λύση, μόνο για το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο πραγματοποιείται.
Για παράδειγμα, επιλέγοντας να προωθήσουμε την εταιρεία μας μέσω μιας καμπάνιας Google Ads, για ένα μήνα, θα ωφεληθούμε μόνο κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα και όχι περισσότερο.
Το όφελος, μπορεί να είναι πραγματικά υπολογίσιμο, καθώς έχουμε τη δυνατότητα να εμφανιζόμαστε στα πρώτα 3 αποτελέσματα της αναζήτησης, για δεδομένα κριτήρια.
Διαφήμιση μέσω βελτιστοποίησης
Σε πιο τεχνικό επίπεδο, η παραπάνω εταιρεία, μπορεί να εκμεταλλευτεί το website που έχει κατασκευάσει, τοποθετώντας σε αυτό το κατάλληλο περιεχόμενο και βελτιστοποιώντας το, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει διαφημιστικά για την επιχείρηση.
Πέρα από το κόστος υλοποίησης της υποδομής, αυτή η μέθοδος παραμένει οικονομικότερη από κάθε άλλη μέθοδο και μπορεί μακροπρόθεσμα να αποφέρει μονιμότερα και αποδοτικότερα αποτελέσματα.
Φυσικά, μιλάμε για τη μέθοδο του SEO (Search Engine Optimization).
Θα αναρρωτηθεί κανείς: "Πόσο μακρυά όμως είναι αυτό το... μακροπρόθεσμα;"
Το SEO σήμερα
Ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιείται το SEO είναι κατά μεγάλο λόγο ρευστός.
Βρίσκεται σε μια συνεχή μεταβολή και βελτίωση.
Ένα σημαντικό παράδειγμα αποτελούν οι αναβαθμίσεις Panda και Penguin της Google, που ανάγκασαν όλους τους επαγγελματίες του SEO να αλλάξουν την τακτική τους, στοχεύοντας προς την πραγματική ποιότητα του περιεχομένου.
Οι επιχειρήσεις που έχουν κάτι πραγματικά αξιόλογο να παρουσιάσουν, σταδιακά δικαιώνονται, αφού οι παρατυπίες όπως η αγορά links, που συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής links και στη δημιουργία backlinks από spam farms, δε μπορούν πια να εφαρμοστούν ως στρατηγική προώθησης.
Οι εταιρείες με το πιο αξιόλογο περιεχόμενο θα παίρνουν πια τις καλύτερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζητήσεων. Το SEO εξακολουθεί να είναι μια διαδικασία όπου οι τεχνικές γνώσεις είναι απαραίτητες.Δεν αρκούν δηλαδή μόνο γνώσεις μάρκετινγκ.
Προκύπτουν συνεχώς νέες ανάγκες και μεταβολές.
Παρόλο που υπάρχει μια μεγάλη λίστα από επιτρεπτές και μη επιτρεπτές ενέργειες στις οποίες μπορεί να προβεί η εκάστοτε εταιρεία για τη βελτιστοποίηση του website και του περιεχομένου της, ο ανθρωποκεντρικός, πλέον, χαρακτήρας του μηχανισμού των αναζητήσεων, εισάγει στην εξίσωση έναν αξιοσημείωτο βαθμό δυσκολίας στην υλοποίησή του, καθώς και μια μόνιμη ανάγκη για εφαρμογή τροποποιήσεων, όταν υπάρχει νέα αναβάθμιση.
Δεν υπάρχει, λοιπόν, δεδομένη απάντηση για το πότε θα επέλθουν αποτελέσματα από τις ενέργειες βελτιστοποίησης.
Είναι περισσότερο εφικτό να προβλέψουμε αποτελέσματα συγκεκριμένων ενεργειών, εφόσον ισχύουν δεδομένες προϋποθέσεις. Θέτοντας, δηλαδή, μικρότερους στόχους, έχουμε και μικρότερες αποκλίσεις στις προβλέψεις μας.
Η λογική της υλοποίησης του SEO
Λαμβάνοντας υπόψη τον εμπορικό παράγοντα, οι επαγγελματίες του SEO, χρειάζεται να παρακολουθήσουν προσεκτικά μια πλήρη εμπορική σεζόν (1 πλήρες οικονομικό έτος), ώστε να μπορέσουν, στη συνέχεια, να βελτιστοποιήσουν το website και το περιεχόμενο μιας επιχείρησης, κατά το μέγιστο δυνατό βαθμό.
Το γεγονός αυτό, τοποθετεί την άφιξη των πρώτων αποτελεσμάτων από τις ενέργειές μας, μετά το πέρας αυτού του χρονικού διαστήματος. Έτσι προκύπτει και ο τίτλος μας.
"It's a long way to Tipperary"
Πρόκειται για το τραγούδι ορόσημο του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου για τους Βρετανούς.
Γνωστό σε εμάς τους έλληνες από την κλασική ελληνική ταινία "Δεσποινίς Διευθυντής", με τη Τζένη Καρέζη να το τραγουδά, τελώντας εν ευθυμία.
Περιγράφει με γλαφυρότητα, την απελπισία ενός ιρλανδού που βρίσκεται στη Βρετανία, πολύ μακριά από το σπίτι του και τους στόχους του.
Όπως εμείς και το εταιρικό μας website, άλλωστε... Ή ίσως κι όχι!
Επισπεύδοντας τη λύση
Υπάρχει τρόπος να περιορίσουμε χρονικά το αρχικό στάδιο της παρατήρησης, με μια πλήρη ενημέρωση και συλλογή στοιχείων για την επιχείρηση, από τον εκάστοτε επιχειρηματία.
Έτσι, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις γνώσεις για να επιλέξουμε τον καλύτερο τρόπο, με τον οποίο θα ενεργήσουμε, χωρίς να περιμένουμε.
Με βάση τα παραπάνω, είναι ασφαλές να πούμε ότι έχουν παρουσιαστεί περιπτώσεις, όπου τα αποτελέσματα γίνονται αισθητά, με μετρήσιμες βελτιώσεις, ακόμα και μέσα στο χρονικό διάστημα 6 μηνών!
Να SEO κανείς, ή να μη SEO;
Αφήνουμε εσάς να αποφασίσετε. Όπως και να έχει, η Centiva θα είναι στη διάθεσή σας.