e bannerespa728X90

6 απλές Συμβουλές για μια επιτυχημένη σελίδα Ξενοδοχείου

Γνωρίζετε ότι το 80% (!!!) των αναζητήσεων για ξενοδοχεία γίνεται μέσω internet, ενώ, παράλληλα, το website του ξενοδοχείου αποτελεί το 2ο πιο σημαντικό κριτήριο για τον χρήστη ώστε να προχωρήσει σε κράτηση?

Μια εξαιρετική, σύγχρονη ιστοσελίδα ξενοδοχείου, συνεπώς,  είναι πια επιτακτική ανάγκη, όπως φυσικά και η σωστή προώθηση αυτής στο κόσμο του διαδικτύου.

Ακολουθούν 6 πολύ χρήσιμες συμβουλές για να την ορθότερη κατασκευή του website του ξενοδοχείου σας.

Tip 1 – Ποιότητα & Ευχρηστία

Σύμφωνα με μελέτες, από την στιγμή που ένας επισκέπτης θα κάνει click στη σελίδα του ξενοδοχείου σας, ένα διάστημα τριών μόνο δευτερολέπτων έχετε στη διάθεση σας για να τον «κρατήσετε» και να τον μετατρέψετε σε πελάτη. Το πρώτο feeling είναι αυτό που θα καθορίσει τις περαιτέρω ενέργειες του στη σελίδα σας.

Ο σχεδιασμός του website πρέπει να είναι εντυπωσιακός όμως αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό. Ποιοτικό οπτικοακουστικό υλικό και χρηστική πλοήγηση είναι τα κλειδιά της επιτυχίας. Το πρώτο διεγείρει το συναίσθημα και το δεύτερο κάνει την ζωή του επισκέπτη εύκολη, δύο σημαντικά κριτήρια που θα οδηγήσουν στην κράτηση.

Μερικές συμβουλές για βελτιώσετε την εμπειρία του χρήστη:

  • Επαγγελματική φωτογράφηση. Αν ένα μόνο πράγμα πρέπει να κρατήσετε από αυτά που σας λέμε εδώ, τότε κρατήστε αυτό. Μην λυπηθείτε αυτή την επένδυση, είναι το Α και το Ω, απαράβατος κανόνας στο hotel web design.
  • Χρώματα. Τα χρώματα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ψυχολογία και τα συναισθήματα του καταναλωτή και ως γνωστόν το συναίσθημα είναι ο νούμερο ένα παράγοντας που θα τον οδηγήσει σε κράτηση. Προτιμήστε θερμά χρώματα. 
  • Εύκολη πλοήγηση. Ο επισκέπτης αναζητά εύκολα μονοπάτια, δεν θέλει να μπερδεύεται και να αγχώνεται. Θέλει γρήγορα να ολοκληρώσει την κράτηση οπότε αυτό πρέπει να του το εξασφαλίσετε μέσα από τα μενού και τα πλήκτρα πλοήγησης.
  • Call-to-action booking button στη κορυφή της σελίδας (above the fold). Από την πρώτη στιγμή θα πρέπει να προκαλείτε και να δημιουργείτε την ανάγκη στον επισκέπτη να ολοκληρώσει την κράτηση. Στο ίδιο σημείο της σελίδας θα πρέπει να είναι και άλλες σημαντικές πληροφορίες (π.χ. προσφορές).

Tip 2 – Responsive Design

Βάσει στατιστικών της Google το 50% των αναζητήσεων / online κρατήσεων γίνεται πλέον από mobile συσκευές. Αν λοιπόν η σελίδα σας δεν φαίνεται όπως πρέπει σε smart phones και tablets είναι σαν να αφήνετε τη μισή πίτα του δυνητικού σας τζίρου στη βορά των ανταγωνιστών.

Η δική σας ιστοσελίδα πόσο φιλική είναι προς κινητές συσκευές; Ένας γρήγορος τρόπος για να το τσεκάρετε είναι χρησιμοποιώντας το mobile friendly testing tool της Google. Αν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, τότε δυστυχώς δεν υπάρχει μαγικός τρόπος για να το διορθώσετε, πρέπει αναγκαστικά να προχωρήσετε σε επανασχεδιασμό.

Μερικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε κατά τον επανασχεδιασμό του site σας:

  • Ευέλικτο framework που να επιτρέπει την γρήγορη και αυτόματη προσαρμογή του layout της ιστοσελίδας σε κάθε οθόνη, από κινητό, tablet, desktop ως γιγαντοοθόνη.
  • Ξεκάθαρη και έξυπνη τοποθέτηση click-to-book πλήκτρων ώστε να είναι χρηστικά και στην πιο μικρή οθόνη.
  • Ευδιάκριτη υλοποίηση συνδέσμων προς κρίσιμη πληροφορία του ξενοδοχείου (online booking system, στοιχεία επικοινωνίας, χάρτες κ.λ.π.).
  • Future proof σχεδιασμός, με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις να ανταποκρίνεται διαχρονικά στις τεχνολογικές εξελίξεις και να μην χρειαστεί να το ξαναφτιάξετε στο μέλλον.

Tip 3 – Ταχύτητα

Η ταχύτητα με την οποία φορτώνει η ιστοσελίδα σας είναι βασικός παράγοντας για την αύξηση του conversion rate (δείκτης μετατροπής ενός επισκέπτη σε πελάτη). Σύμφωνα με στατιστικές μελέτες το conversion rate μειώνεται κατά 7% για κάθε δευτερόλεπτο που αργεί να φορτώσει η σελίδα σας.

Ο ιδανικός χρόνος φορτώματος είναι κάτω από 1 sec ενώ τα 2 sec θεωρούνται ο μέγιστος αποδεκτός χρόνος (το 50% των χρηστών δεν περιμένει πάνω από 2 δευτερόλεπτα, εγκαταλείπει τη σελίδα). Ελέγξτε την ταχύτητα φόρτωσης της δικής σας σελίδας εδώ.

Μερικές συμβουλές για να βελτιώσετε την ταχύτητα:

  • Επιλογή hosting: Μια φθηνή λύση που είχατε βρει για την φιλοξενία της ιστοσελίδας σας γυρίζει μπούμερανγκ όταν ανοίγουμε κουβέντα για ταχύτητα φόρτωσης. Εμπιστευθείτε αξιόπιστες εταιρείες για το hosting του website σας.
  • Βελτιστοποίηση εικόνων: Μειώστε το μέγεθος των φωτογραφιών της ιστοσελίδας σας τόσο όσο να φορτώνονται γρήγορα χωρίς να αλλοιώνεται η ποιότητα τους.
  • Flash αρχεία: Αποφύγετε τα στην αρχική σελίδα. Επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την ταχύτητα φόρτωσης και συν τοις άλλοις δεν είναι συμβατά με τις mobile συσκευές.
  • Javascript, HTML & CSS αρχεία: Ελαχιστοποιήστε τη χρήση τους και συμπυκνώστε τα όσο μπορείτε, θα δείτε μεγάλη διαφορά στην ταχύτητα.

Tip 4 – Online Booking System

Κυριαρχούσε και εν μέρει κυριαρχεί ακόμα η τάση σε πολλούς ξενοδόχους ότι η καταχώρηση του ξενοδοχείου σε έναν καταξιωμένο travel aggregator (π.χ. booking.com, expedia κ.λ.π.) αποτελεί πανάκεια και τους λύνει μια για πάντα το ζήτημα του online booking.

Καλά και άγια τα booking sites, έχουν συνεισφέρει τα μέγιστα στον τουρισμό, όμως ένα σοβαρό ξενοδοχείο που σέβεται τον εαυτό του και τους πελάτες του οφείλει να έχει το δικό του προσωποποιημένο online booking system. Η παροχή της δυνατότητας στο χρήστη να κάνει στιγμιαία την κράτηση του αποτελεί θεμελιώδες συστατικό ενός σύγχρονου website ξενοδοχείου.

Η υλοποίηση και ενσωμάτωση μιας online μηχανής κρατήσεων στην ιστοσελίδα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μερικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε :

  • Λογισμικό. Η επιλογή του λογισμικού είναι πολύ σημαντική και πρέπει να την προσέξετε ιδιαίτερα με τον προγραμματιστή σας.
  • Αισθητική. Το module του συστήματος κρατήσεων πρέπει να συνάδει αισθητικά με την υπόλοιπη ιστοσελίδα και να ενσωματώνεται ομαλά στην εργονομία της ώστε να δημιουργεί ευχάριστη αίσθηση στο χρήστη.
  • Γρήγορο checkout. Οι χρήστες βαριούνται να συμπληρώνουν πολλά πεδία και έχουν αναστολές όταν τους ζητούνται πολλά προσωπικά στοιχεία. Φροντίστε λοιπόν οι φόρμα κρατήσεων να είναι απλή (με την εντελώς απαραίτητη πληροφορία) και η διαδικασία κράτησης σε όσο το δυνατόν λιγότερα βήματα.
  • Responsive design. Τους ίδιους κανόνες που περιγράψαμε στο Tip 2 οφείλει να ακολουθεί και η φόρμα κρατήσεων. Πρέπει να είναι εξαιρετικά φιλική προς κάθε συσκευή και αρκετά εύχρηστη και ευδιάκριτη ακόμα και στην πιο μικρή οθόνη.

Tip 5 – Προσφορές/Υπηρεσίες

Η ψυχολογία του ταξιδιώτη δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ. Πάντα αναζητά και πάντα έλκεται από δελεαστικές προσφορές και υπηρεσίες. Είναι ένας τομέας που δεν μπορείτε να αγνοήσετε αν επιθυμείτε πραγματικά να αυξήσετε τις κρατήσεις σας.

Όπως έχουμε πει, τα πρώτα τρία δευτερόλεπτα της περιήγησης στο website του ξενοδοχείου είναι κρίσιμα καθώς διαμορφώνουν την ψυχολογία και εν πολλοίς την πορεία του επισκέπτη, η οποία είτε θα είναι προς το checkout είτε προς την έξοδο. Πληροφορία γύρω από «killer» προσφορές ή μοναδικές υπηρεσίες που σας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό είναι το μυστικό όπλο για να παρατείνετε την παραμονή του χρήστη στην σελίδα σας, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα ενός conversion (μετατροπή του σε πελάτη).

Για να πετύχει όμως το σκοπό της αυτή η πληροφορία πρέπει να διοχετεύεται σωστά στο χρήστη. Μερικά tips για να το πετύχετε:

  • Θέση. Τα 3 δευτερόλεπτα είναι εξαιρετικά μικρός χρόνος οπότε πληροφορίες για προσφορές ή/και ξεχωριστές υπηρεσίες πρέπει να βρίσκονται στο ορατό τμήμα της σελίδας (above the fold) ώστε να τραβούν αμέσως την προσοχή.
  • Ξεχωριστές ενότητες. Εκτός από την πρώτη σελίδα όλη η πληροφορία γύρω από προσφορές και υπηρεσίες πρέπει να βρίσκεται συγκεντρωμένη και ωραία δομημένη σε ομώνυμες ενότητες του κυρίως μενού του site.
  • Call-to-action buttons. Εκτός από την θέση στην πρώτη σελίδα εξίσου σημαντική είναι και η άμεση προτροπή προς το χρήστη είτε προς τις αντίστοιχες ενότητες του site για περισσότερες λεπτομέρειες είτε κατευθείαν προς το checkout, αν είναι τόσο δυνατή η προσφορά.
  • Συνέπεια. Ένα μεγάλο λάθος που κάνουν πολλά ξενοδοχεία είναι να ακολουθούν διαφορετική εμπορική πολιτική στο site τους από αυτή που διαφημίζουν στους online travel aggregators (π.χ. booking). Αυτό απαγορεύεται δια ροπάλου καθώς μπορεί να καταστρέψει την φήμη και την αξιοπιστία σας.

Tip 6 – Πλήρως δυναμική ιστοσελίδα

Το ξενοδοχείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που μεταλλάσσεται συνεχώς. Νέες ή εποχικές προσφορές, τιμές, διαθεσιμότητα και πολλές άλλες πληροφορίες αλλάζουν ανά πάσα στιγμή και κατά το δοκούν. Επιβάλλεται λοιπόν να αντικατοπτρίζονται άμεσα στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου.

Το περιεχόμενο ενός ξενοδοχειακού website ανανεώνεται συνεχώς, οπότε το διαχειριστικό του σύστημα πρέπει να είναι εξαιρετικά εύχρηστο και απλό ώστε οι αλλαγές να υλοποιούνται άμεσα, γρήγορα και χωρίς δυσκολία από τον απλό χρήστη (π.χ. Receptionist). Αν απαιτείται κάθε φορά η παρέμβαση του προγραμματιστή ή εξειδικευμένου προσωπικού τότε το σενάριο καθίσταται δυσλειτουργικό και ως εκ τούτου προβληματικό.

Είναι εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας και πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη βάση. Προτιμήστε χωρίς δεύτερη σκέψη ένα εύχρηστο Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) ανοιχτού κώδικα, ειδικά διαμορφωμένου για ξενοδοχεία (π.χ. joomla CMS). Η ελευθερία, η ευκολία και η απλότητα που σας χαρίζει είναι ανεκτίμητη και θα το διαπιστώσετε σε βάθος χρόνου.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του Συστήματος Διαχείρισης Περιεχομένου είναι η προσαρμοστικότητα και η απεριόριστη επεκτασιμότητα. Η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς και για να μην καταστεί out-of-date η ιστοσελίδα σας μετά από κάποια χρόνια (και να θέλει αλλαγή) εμπιστευτείτε ένα CMS το οποίο αναβαθμίζεται συνεχώς ώστε να είναι συμβατό με τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Προστατέψτε την επένδυση σας λοιπόν υλοποιώντας την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας σε ένα αναγνωρισμένο Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου.

Θα πρέπει να ξέρετε ότι το Hotel marketing λειτουργεί μόνο όταν υπάρχει σωστή στρατηγική και ομαδική προσπάθεια. Αυτές είναι οι αρχές και το motto μας στην ομάδα της Centiva.

Είτε θέλετε:

  • να δημιουργήσετε την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας είτε
  • να την επανασχεδιάσετε σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές είτε 
  • να την προωθήσετε αποτελεσματικά (SEO, Email Marketing, Social Media Marketing, Google Adwords etc.)

Ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Μην αφήνετε λεφτά στο τραπέζι…

κατασκευη eshop

Συνεργαζόμαστε με εταιρείες και ανθρώπους με φιλοδοξίες
Ας χτίσουμε κάτι σπουδαίο μαζί.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

 
Γραφεία
Πανεπιστημίου 59 —
Αθήνα 10564
ΑΡ. Γ.Ε.ΜΗ: 8348801000

Ξεκινήστε τον διάλογο
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
(GR) +30 210.700.69.13
(GR) +30 210.922.88.99