- το 90% των χρηστών περιορίζεται μόνο στα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας των αναζητήσεων και δεν προχωράει στις επόμενες σελίδες.
- το 43% των χρηστών κάνει κλικ στη σελίδα που βρίσκεται στην πρώτη θέση της Google.
- οι 3 πρώτες θέσεις (1-3) των αναζητήσεων συγκεντρώνουν την συντριπτική πλειοψηφία των clicks των χρηστών στις αναζητήσεις τους
- κάθε σελίδα που εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα (από την θέση 10 μέχρι τη θέση 4) αυξάνει κατά 300% το ποσοστό των clicks και 15 φορές τον αριθμό των επισκεπτών της. Το αντίστοιχο ποσοστό στις 3 πρώτες εκτινάσσεται εκθετικά, ενώ μια σελίδα που βρίσκεται στην 1η θέση της Google μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των επισκεπτών της κατά 40-50 φορές.
Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους όλο και περισσότερος κόσμος πλέον θέλει να εμφανίζεται η σελίδα του στην πρώτη σελίδα της Google και ασχολείται επισταμένως με αυτό το κομμάτι.
Τι χρειάζεται για να βρεθεί μια ιστοσελίδα στην 1η σελίδα της Google? Ή διαφορετικά με ποια κριτήρια επιλέγει η Google ότι ένα website είναι πιο σχετικό με την αναζήτηση του χρήστη σε σχέση με χιλιάδες άλλα που υπάρχουν στο internet και το προβάλλει στη πρώτη σελίδα? Το θέμα είναι πολύπλοκο και πολυσχιδές, παρόλα αυτά υπάρχουν 4 βασικοί κανόνες που αν εφαρμοστούν σωστά και με συνέπεια τόσο κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας όσο και την διαχείριση αυτής, βοηθούν σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Κανόνας #1: Παίξτε έντιμα
Σκοπός της μηχανής αναζήτησης της Google είναι να επιστρέφει τα πιο σχετικά αποτελέσματα με βάση την αναζήτηση του χρήστη. Συνεχώς εξελίσσεται και αναπτύσσει τον αλγόριθμο της, προσθέτοντας του περισσότερο human χαρακτηριστικά, με στόχο να τελειοποιήσει την διαδικασία και να προσφέρει κάθε φορά στους χρήστες τα πιο συναφή και χρήσιμα για αυτούς αποτελέσματα. Αν λοιπόν προσπαθείτε να κερδίσετε υψηλές θέσεις στη κατάταξη για λέξεις κλειδιά που δεν σχετίζονται απόλυτα με το αντικείμενο της επιχείρησης σας τότε αργά ή γρήγορα θα έχετε προβλήματα. Αυτό σημαίνει ότι αφενός ποτέ δεν πρόκειται να πετύχετε το σκοπό σας και αφετέρου κινδυνεύετε με spamming με ότι αυτό συνεπάγεται. Αν το περιεχόμενο σας δεν είναι συναφές, η Google το ανιχνεύει και δεν πρόκειται να σας «προσφέρει» ποτέ καλές θέσεις.
Επίσης να έχετε κατά νου ότι τα ads και τα affiliate links δεν βοηθούν στο high ranking, τουναντίον θα λέγαμε είναι ικανά από μόνα τους να καταποντίσουν το site. Οπότε μην γεμίζετε άδικα με διαφημίσεις και affiliate συνδέσμους το website σας. Ούτε θέσεις πρόκειται να κερδίσετε και την εικόνα της ιστοσελίδας σας θα χαλάσετε. Μια σελίδα γεμάτη ads δεν είναι ελκυστική καθόλου, κακά τα ψέματα.
Τέλος, μην αγοράζετε ποτέ links και μην εμπιστεύεστε, γενικά, «περίεργες πηγές» στο internet που σας υπόσχονται γρήγορα αποτελέσματα και πρώτη θέση στη Google.
Εν κατακλείδι, μην χρησιμοποιείτε «κόλπα» και «ύποπτες» τεχνικές για να εξαπατήσετε την Google και να κερδίσετε υψηλές θέσεις στην κατάταξη. Αυτές οι τακτικές δεν δουλεύουν πια, δεν έχετε απολύτως καμία πιθανότητα να το πετύχετε. Το μόνο που μπορείτε να καταφέρετε είναι να «μαυρίσετε» το site σας και μετά η επιστροφή είναι αρκετά δύσκολη ως αδύνατη.
Κανόνας #2: Πείστε την Google ότι έχετε σχετικό περιεχόμενο
Μια ιστοσελίδα που πουλάει αθλητικά παπούτσια δεν μπορεί ποτέ να πάρει υψηλές θέσεις για μια λέξη-κλειδί όπως «δερμάτινα μπουφάν». Από την άλλη μια 1η θέση ή τέλος πάντων μια υψηλή κατάταξη για τη λέξη «αθλητικά παπούτσια» μπορεί να αποδειχθεί χρυσάφι για την επιχείρηση.
Το πρόβλημα και το δύσκολο σε αυτή την περίπτωση είναι ότι η Google πρέπει να «πειστεί» ότι η ιστοσελίδα σας είναι απολύτως σχετική με τη λέξη κλειδί «αθλητικά παπούτσια» που αναζητούν οι χρήστες. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να δίνετε μεγάλη βαρύτητα στη βελτιστοποίηση των σελίδων σας. Κατά αυτό τον τρόπο παρουσιάζετε την επιχείρηση σας στη Google και την βοηθάτε να αντιληφθεί τι πραγματεύεται η ιστοσελίδα σας και να πιστοποιήσει ότι πράγματι το περιεχόμενο σας είναι σχετικό με τις αναζητήσεις των χρηστών.
Πάντα να έχετε κατά νου ότι όταν η αράχνη της Google επισκέπτεται το website σας αναλύει τα παρακάτω δεδομένα:
- Τη δομή του URL
- Τo Title tag και τα Meta tags
- Το κείμενο της σελίδας σας
- Τα Headline tags
- Τα Image alt attributes
- Την αρχιτεκτονική και την δομή των internal links site σας
- Τα outbound links
- Κάποιους άλλους παράγοντες σχετικά με το HTML code των επιμέρους σελίδων
Κάθε ένα από τα παραπάνω στοιχεία μπορεί να περιέχει την λέξη κλειδί που θέλετε να κάνετε optimization υποδεικνύοντας στην Google ότι η ιστοσελίδα είναι σχετική με την λέξη κλειδί. Αυτό βέβαια είναι λίγο tricky. Δεν σημαίνει ότι απλά αν βάλετε τη λέξη κλειδί ξεμπερδέψατε. Μακάρι αν ήταν τόσο εύκολο. Θα πρέπει η λέξη κλειδί να ενσωματώνεται με φυσικό, ομαλό τρόπο, ελεγχόμενα και ορθολογικά, σε ένα αποτέλεσμα που βγάζει νόημα και είναι χρήσιμο για τον επισκέπτη.
Προσέξτε επίσης τον κίνδυνο του over-optimization που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το site σας να γίνει banned από την Google για τις συγκεκριμένες αναζητήσεις. Είναι λοιπόν σημαντικό να κάνετε optimized κάθε φορά τα σωστά στοιχεία και να χρησιμοποιείτε τις λέξεις κλειδιά με τη σωστή συχνότητα.
Κανόνας #3: Δυστυχώς η γνώμη σας μόνο δεν φτάνει
Και άλλα websites πρέπει να επιβεβαιώσουν ότι όντως η ιστοσελίδα σας είναι σχετική με την αναζήτηση του χρήστη. Εκτός, λοιπόν, από το άριστο περιεχόμενο και δομή της ιστοσελίδας μας η Google βασίζεται πολύ στα referrals, στα links δηλαδή από άλλα websites προς την ιστοσελίδα μας. Με αυτό τον τρόπο τα άλλα websites είναι σαν να καταθέτουν σε δικαστήριο υπέρ σας ώστε να αποδείξουν στην Google ότι το περιεχόμενό σας είναι σχετικό με τη λέξη-κλειδί.
Όσα περισσότερα sites έχουν links με το δικό σας, τόσα περισσότερα credits κερδίζετε στον αγώνα της αξιοπιστίας και της σχετικότητας απέναντι στη Google. Και αυτό σας βοηθάει να γίνεστε ορατοί, να αποκτήσετε υπόσταση, δηλαδή, στη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης και να κερδίζετε θέσεις κατάταξης. Ειδικά αν τα links προέρχονται από anchor texts στα άλλα websites που περιέχουν τη ζητούμενη λέξη κλειδί τότε το όφελος είναι πολλαπλάσιο.
Τα backlinks, όπως είναι ο δόκιμος όρος των συνδέσμων από άλλες ιστοσελίδες, μπορούν αν επεκτείνουν την επιρροή της λέξης κλειδί και να σας προσφέρουν επιπλέον αξία. Για παράδειγμα η σελίδα μας που είναι optimized για την λέξη κλειδί «αθλητικά παπούτσια» μπορεί να κερδίσει επίσης υψηλή κατάταξη για την λέξη κλειδί «παπούτσια ορειβασίας» αν υπάρχουν πολλά sites που «στέλνουν» αρκετό traffic στην ιστοσελίδα μας με anchor text «παπούτσια ορειβασίας».
Βέβαια πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι σημαντικό οι referrers μας θα πρέπει να είναι σχετικά sites. Οι «πόντοι» που δίνουν τα backlinks είναι απολύτως ανάλογα με την συνάφεια του άλλου site με το δικό μας. Ένα site που πουλάει ορειβατικό εξοπλισμό και αναφέρει την ιστοσελίδα μας προσφέρει πολλά περισσότερα credits από ένα site που πουλάει ηλεκτρικά είδη. Είναι προφανές θεωρούμε και καταλαβαίνετε τη διαφορά.
Θυμηθείτε, να παίρνουμε τα «σωστά» backlinks είναι πολύ σημαντικό για την κατάταξη μας στη Google
Κανόνας #4: Η ιστοσελίδα σας πρέπει να έχει καθαρό "ποινικό μητρώο"
Η ηλικία του website σας και η ιστορία του είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες για την Google. Αν και επίσημα η Google ισχυρίζεται ότι η «ηλικία» του website σας δεν παίζει σημαντικό ρόλο στην κατάταξη, η πράξη αποδεικνύει ότι μια παλιά ιστοσελίδα λαμβάνει υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη της Google και μάλιστα πιο εύκολα.
Από την άλλη βέβαια, αν η ιστοσελίδα σας έχει υποστεί spamming penalties στο παρελθόν, αυτό σας ακολουθεί και δύσκολα ανασκευάζεται. Οι αμαρτίες του παρελθόντος θα σας καταδιώκουν για πάντα, οπότε σε αυτή την περίπτωση καλό θα ήταν να το πάρετε απόφαση και να αλλάξετε domain.
Εν κατακλείδι, αν ακολουθείτε πιστά τους παραπάνω κανόνες έχετε πολλές πιθανότητες να βελτιώσετε τη θέση σας στη Google. Οπωσδήποτε, και αυτό πρέπει να το θυμάστε πάντα, δεν μπορεί να γίνει σε ένα βράδυ, το SEO θέλει υπομονή και επιμονή.
Αν παρόλα αυτά αποζητάτε περισσότερο επαγγελματική προσέγγιση και μεγαλύτερή συνέπεια στο SEO, η ομάδα της Centiva είναι πάντα στη διάθεση σας.