Πριν μιλήσουμε για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς θα κάνουμε μια αναφορά στην Black Friday, μιας και αυτή η μέρα αντιπροσωπεύει, στο μυαλό πολλών καταναλωτών, την επίσημη έναρξη της εορταστικής περιόδου αγορών. Η κάπως ανησυχητική φρενίτιδα των καταναλωτών εκείνη την ημέρα συχνά γίνεται πρωτοσέλιδο, κάτι που σίγουρα θα δούμε και φέτος. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι τo 2020, εν μέσω πανδημίας, οι ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων από Έλληνες καταναλωτές σημείωσαν μεγάλη αύξηση την εβδομάδα της Black Friday.
Έτσι αφού κάναμε μια μικρή αναφορά στην Black Friday είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε για την περίοδο των εορτών.
‘’It’s the most wonderful time of the year’’ για μικρούς και μεγάλους αλλά και για τους επιχειρηματίες.
Είναι δύσκολο να καταλάβει κάποιος τι σημαίνει η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς για τις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα τις μικρές. Αυτή η περίοδος μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και το 25% των ετήσιων εσόδων ενός Brand, ενώ παράλληλα δίνει την ευκαιρία ανάπτυξης της λίστας με τους ευχαριστημένους πελάτες που θα προτιμήσουν την επιχείρηση και για επόμενες αγορές.
Βάσει αυτού είναι σημαντικό για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να αναπτύξουν ένα πλάνο προώθησης για αυτή την περίοδο. Ας ελπίσουμε ότι εσείς έχετε ήδη αρχίσει να αναπτύσσετε το δικό σας. Εάν πάλι όχι, ίσως χρειάζεστε λίγη έμπνευση! Δείτε τις τρεις συμβουλές που ακολουθούν και δημιουργήστε το δικό σας πλάνο προώθησης για την περίοδο των γιορτών.
1. Δημιουργήστε ένα promotional video
‘’Το 73% των ανθρώπων έχουν προβεί σε μια αγορά προϊόντος από τη στιγμή που έχουν δει ένα video σχετικό με αυτό.’’
Οι σύγχρονοι καταναλωτές λατρεύουν το αυθεντικό – πρωτότυπο περιεχόμενο και τα βίντεο εκπληρώνουν αυτή τη λαχτάρα όπως κανένας άλλος τύπος περιεχομένου. Το βίντεο είναι ο πιο εύκολος, κατανοητός και γρήγορος τρόπος να μεταδώσετε το μήνυμα της επιχείρησής σας στους πελάτες σας, ειδικά στα social media.
Σίγουρα θα σκεφτήκατε ότι χρειάζεται να σπαταλήσετε πολύ χρόνο και χρήμα για να δημιουργήσετε το δικό σας προωθητικό video. Αυτό δεν είναι αλήθεια! Κάνοντας μια γρήγορη αναζήτηση στη Google θα βρείτε πολλά οικονομικά εργαλεία δημιουργίας video για να δημιουργήσετε το δικό σας. Εάν πάλι δεν έχετε το χρόνο να ασχοληθείτε με αυτό επικοινωνήστε μαζί μας.
2. Ενισχύστε τις διαφημίσεις σας τα social media
Τα τελευταία χρόνια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα κατά τις εορταστικές περιόδους. Ωστόσο, οι αλγόριθμοι που καθορίζουν τη λειτουργία των Social Media μεταβάλλονται διαρκώς. Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι η οργανική προσέγγιση φθίνει σε μεγάλο βαθμό.
Συνεπώς, αν θέλετε εγγυημένα μεγαλύτερη προβολή της επιχείρησής σας στα Social Media θα πρέπει να καταφύγετε στη διαφήμιση!
Οι πληρωμένες διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε τους υποψήφιους πελάτες σας στο Facebook, το Instagram και άλλα δημοφιλή κοινωνικά κανάλια.
Όλες οι μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν λειτουργίες που διευκολύνουν την προβολή των διαφημίσεών σας σε επιπλέον κοινό. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις στο Facebook σάς επιτρέπουν να προωθείτε το περιεχόμενο σας σε στοχευόμενα είδη κοινού που μπορείτε να επιλέξετε με βάση ένα ευρύ φάσμα κριτηρίων, συμπεριλαμβανομένων των ενδιαφερόντων, της τοποθεσίας, της ηλικίας και της συμπεριφοράς.
Extra tip: Ποιος είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να προσεγγίσετε τους πιθανούς σας πελάτες; Μα φυσικά τα Facebook Lead ads!
Το Facebook μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για την προσέλκυση περισσότερων υποψηφίων πελατών (leads). Μέσω των Facebook Lead ads, οι χρήστες του Facebook μπορούν εύκολα να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας συμπληρώνοντας μια φόρμα με τα στοιχεία τους, ενώ σερφάρουν από το κινητό τους.
Αυτός ο τύπος διαφήμισης θα σας βοηθήσει να συλλέξετε τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των υποψήφιων πελατών σας. Στη συνέχεια, αρκεί να τα προσθέσετε στη λίστα μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, ώστε να μπορείτε να μοιράζεστε αποκλειστικές προσφορές και νέα της επιχείρησή σας με το νέο κοινό που δημιουργήθηκε.
3. Ζητήστε από τους υπάρχοντες πελάτες να σας προτείνουν και σε άλλους
Το word-of-mouth marketing εξακολουθεί να είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλίσετε δυνητικούς πελάτες υψηλής ποιότητας.
Είναι πολύ εύκολο να πείσετε τους πελάτες που ήδη σας εμπιστεύονται να μιλήσουν για την επιχείρησή σας, ειδικότερα αν έμειναν ικανοποιημένοι στο σύνολο της εμπειρίας τους με την επιχείρησή σας. Για να ξεκινήσετε, μπορείτε να παρακολουθείτε τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και να αναζητάτε άτομα που αλληλεπιδρούν τακτικά με το περιεχόμενό σας. Τα θετικά σχόλια, οι επισημάνσεις "μου αρέσει", ‘’τέλειο’’ οι κοινοποιήσεις και άλλες αλληλεπιδράσεις υποδεικνύουν ευχαριστημένους πελάτες που είναι πρόθυμοι να προωθήσουν δημόσια την επωνυμία σας. Απευθυνθείτε σε αυτά τα άτομα με απευθείας μηνύματα ευχαριστώντας τα για την αφοσίωσή τους και ενθαρρύνοντάς τα να προτείνουν την επιχείρησή σας και σε άλλους χρήστες.
Μπορείτε επίσης να εντοπίσετε πιθανούς ‘’fans’’ της επωνυμίας σας μέσω ερευνών ικανοποίησης πελατών ή εξατομικευμένων email που ζητούν ένα μικρό feedback για την επιχείρησή σας. Ακόμα καλύτερα, θα μπορούσατε να στείλετε εξατομικευμένα emails σε πελάτες που έκαναν πρόσφατα μια αγορά από το κατάστημά σας ή σας προτίμησαν για την παροχή μιας υπηρεσίας, προκειμένου να τους δείξετε την ευγνωμοσύνη σας.
Μια από τις πιο αναμενόμενες περιόδους αγορών είναι προ των πυλών και οι καταναλωτές είναι έτοιμοι για αγορές. Ακολουθήστε τις παραπάνω συμβουλές και θα είστε κι εσείς έτοιμοι να τους ‘’υποδεχθείτε’’.